בדים לסוככים מסוגים שונים

סוככים הם מתקנים נהדרים ומאד שימושיים, המשמשים ליצירת הצללה מפני השמש בקיץ ומפני הגשם והרטיבות בחורף. מתקנים אלה מוצבים מעל מרפסות, חלונות, גגות פתוחים, כמגן בחניה לרכבים, במרפסות גינה, במרפסות של מסעדות, בתי קפה ובתי מלון וכדומה. בנוסף לסוככים הנפוצים והמוכרים כדוגמת מרקיזות וכיוצא באלה, יש כיום גם סוככים חשמליים הנפתחים ונסגרים בעזרת מנוע חשמלי ושלט רחוק, סוככי זרועות (רגילים או חשמליים) , סוככי פרגולות מסוגים שונים וכיוצא באלה. אבל מה שהופך סוכך לפרקטי הוא הבד העוטף אותו. הבד יוצר איטום בפני מים ולחות, בפני קרני השמש החזקות, והוא מאפשר חיים נוחים ונעימים תחתיו כל עונות השנה.

בדים שונים לסוככים

סוככים ניתן לחפות במגוון של בדים מסוגים שונים. היתרון של שימוש בבד הוא שניתן להתאים אותו לכל גודל של סוכך בכל מקום, והוא משמש מחיצת אטימה כנגד קרני השמש, רוחות וגשמים. בדים אלה משמשים למטרות שונות החל בבתים פרטיים ועד לשימושים מסחריים ועסקיים שונים.

הסוגים העיקריים של בדים לסוככים הם:

  • בדים ארוגים
  • בדי קנבס
  • בדי פוליאסטר מסוג ויניל

בדים ארוגים – אלה כוללים גם את בד הקנבס, והם מיוצרים מסיבים צפופים ביותר, דבר המקנה לו חוזק מיוחד ועמידות בתנאי מזג אוויר קשים במיוחד. בד הקנבס שימש במשך שנים רבות כבד למפרשי סירות ואוניות, הוא נחשב לבד מאד חזק ומאד עמיד ואמין. היתרונות של בד ארוג הם חסימת קרני השמש וחסימת חום השמש לנמצאים תחתיו. צבעו מאריך שנים, ניתן לשטוף ולנקות אותו בקלות וללא חשש לנזקים.

בדי פוליאסטר – בדים אלה הם מסוג ויניל שעמידים אף הם בכל תנאי מזג האוויר. בדים אלה חוסמים את קרני השמש ביעילות והם יעילים במקומות עם מזג אוויר סגרירי במיוחד. בדים אלה עומדים בתנאי גשם במקומות שבדים אחרים היו מתחילים לטפטף. ניתן לרכוש בדים אלה במגוון דוגמאות, צבעים והדפסים שונים, והם מאד פופולאריים גם בכניסה לעסקים שונים עם כיתוב שיווקי וכדומה.

 

חלקי הסוכך

בדים לסוככים הם למעשה האלמנט האחרון המותקן בסוכך. רוב הסוככים מיוצרים כיום מאלומיניום שהוא חומר חזק וקל ומאד זול, וניתן לבנות ממננו קונסטרוקציות לסוככים בכל גודל נדרש. במקומות מסויימים מוסיפים חיזוקי פלדה לתשתית הסוכך, על מנת להגדיל את חוזק המבנה מפאת גודלו. ישנם סוככים שעשויים עץ כדוגמת פרגולות רבות, וגם בהם נעשה לרוב שימוש בבדים על מנת לחפות את הפרגולה מלמעלה ולאותם צרכים.

סוככים ללא בדים

בנוסף לבדים המסוככים מעל לסוככים, יש סוככים ופתרונות הצללה שונים שלא נעשה בהם שימוש בבדים, אלא באמצעי הצללה אחרים כדוגמת אלומיניום או פלסטיק קשיח, וגם אלה מסננים את קרני השמש, ומהווים חוצץ בפני הגשמים ביעילות רבה, אך הם יותר שבירים ועלות התיקונים שלהם יקרה מסוככי הבד.

סוגי בדים - Citel

סוגי בדים - Citel

הבדים מיוצרים מחוט אקריליק מצופה טפלון
לפרטים

סוככי זרועות – Llaza

סוככי זרועות – Llaza

לעמידות ציפוי לתנאי מזג אוויר קיצוניים
לפרטים

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסכי הגלילה עם אופציה לידני/חשמלי
לפרטים

חומרים מתקדמים

חומרים מתקדמים

הפתרון המושלם לכל עונות השנה
לפרטים