סככות בבניה ירוקה

הבנייה הירוקה איננה סתם אופנה חולפת. מחקרים בענף הבניה מלמדים שענף הבינוי נחשב לאחד הצרכנים הגדולים ביותר של משאבים בחומרי גלם, באנרגיה ובמים הדרושים לתהליך הבניה עצמו. השימוש בטכנולוגיות של בניה ירוקה לא רק חוסך במשאבים אלה, אלא גם מסייעים לדיירים להשיג חיסכון עצום בעלויות השוטפות בגין בלאי והוצאות אנרגיה ומאור.

בבניינים ובבתים רבים שהולכים ונבנים בבניה ירוקה, איכותית ומתקדמת, נהוג להוסיף סככות מסוגים שונים ומחומרי גלם ידידותיים. דבר זה מוסיף למבני קבע ממד טבעי ומיוחד, שיכול להתאים למגוון רחב של מטרות.

בגינה, במרפסת או על הגג

סככות ניתן לשלב בפרויקטים של בנייה ירוקה גם בגדלים שונים, גם לייעודים שונים וגם מחומרים שונים. בין היתר, הוספת הסככות יכולה להתאים למטרות הבאות:

  • תוספת לבית מלאכה או להדרכה – ישנם אנשים שמשלבים בית מלאכה או סדנה בבית, בחצר או במרפסת. האפשרות לעבוד בסככה יכולה להתאים לאנשי מקצוע וטכנאים, למדריכי ספורט או יוגה או לאמנים וכן לאנשים שידועים כבעלי "ידי זהב" ועוסקים בתיקונים שונים.
  • לאירוח – השילוב של בית למגורים, צימר או מלון עם סככה יכול להיות אידיאלי למטרות אירוח. מכיוון שסככות יכולות להיות בגדלים שונים, הדבר יכול להתאים לפעמים אפילו לעריכת אירועים גדולים למדי.
  • מתאים להתרגעות – כאשר חושבים על בנייה ירוקה, חושבים פעמים רבות על איכות חיים משופרת, שלוקחת בחשבון אלמנטים של חיסכון במשאבים עם חזרה לטבע. עם גישה זו, לא מפתיע לגלות שרבים מהאנשים שבוחרים להקים בביתם, על הגג או בחצר סככות בגדלים שונים עושים זאת גם למטרות של התרגעות אישית של לפני או אחרי יום העובדה.

יתרונות הבניה הירוקה

הבניה הירוקה בשילוב סככות שונות נועדה להשיג מטרות אישיות וחברתיות חשובות ביותר. בין היתר מצליחה הבניה הזאת:

  • להקטין את בזבוז המשאבים – שכן בניה כזאת מבוצעת תוך שימוש בחומרים טבעיים וממוחזרים, כך שבזבו ז משאבי יצור, חומרי גלם, מים ודלקים יורדת באופן משמעותי.
  • להקטין את זיהום האוויר והסביבה – כאשר צורכים פחות משאבים וכאשר משקיעים פחות אנרגיה ביצור חומרי הבניין יורדת גם רמת זיהום האוויר, הקרקע והמים.
  • להקטין את הבזבוז בהוצאות האנרגיה – כאן, הכוונה היא להקטנת הוצאות האנרגיה השוטפות לדיירים. בין היתר מדובר על הסקה בחורף, קירור בקיץ, וכמובן גם הוצאות של תאורה.

חומרים טבעיים בלבד

השילוב של בניה ירוקה עם סוגים שונים של סככות הוא טבעי מאין כמוהו. ישנה עדיפות למבנים קלים, הבנויים מחומרים טבעיים, בתוך, על יד ומעל מבני קבע הבנויים על פי עקרונות ירוקים. סככות מקובל להקים תוך שימוש בחומרים כגון עץ או במבוק.

  • עץ – כולל עצים שנחשבים רכים וכן עצים קשים או רכים למחצה. באמצעות צביעה ועישון ניתן להאריך את חייו של חומר גלם זה באופן משמעותי וכך להקים מבנים יפהפיים בגדלים שונים, למטרות שונות ובעיצובים מפתיעים.
  • במבוק – חומר זול במיוחד, בעל יכולת לספק הצללה איכותית. ניתן לפירוק ולקיפול בקלות כאשר מדובר על סכך או גגון שעשוי ממחצלות במבוק.

סוגי בדים - Citel

סוגי בדים - Citel

הבדים מיוצרים מחוט אקריליק מצופה טפלון
לפרטים

סוככי זרועות – Llaza

סוככי זרועות – Llaza

לעמידות ציפוי לתנאי מזג אוויר קיצוניים
לפרטים

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסכי הגלילה עם אופציה לידני/חשמלי
לפרטים

חומרים מתקדמים

חומרים מתקדמים

הפתרון המושלם לכל עונות השנה
לפרטים