עיצוב גינה לבית פרטי

עיצוב גינת נוי לבית פרטי מחייבת ידע רב וניסיון עשיר בתחום. יש להתאים את עיצוב הגינה לתוואי השטח, סביבת המגורים ולצרכי הלקוח. בבית פרטי יש לרוב גינה קטנה הממוקמת בחזית הבית וגינה גדולה יותר מאחור, כאשר כיום ישנו טרנד להקים גם גינות פטיו התורמות למראה יוקרתי ומקרבות את הטבע לסביבת המגורים.

ראוי לציין כי תכנון ועיצוב גינות פטיו שונה מתכנון והקמת גינת נוי בחזית המבנה או בחצר הממוקמת מאחור, מאחר ומתחם הגינה סגור מסביב, ויש לבחור צמחים המתאימים לסביבה חצי מוצלת. כמו כן, ולרוב השטח בגינת פטיו קטן ויש לנצלו בחוכמה לשתילת צמחים, שיחים ועצים. הפטיו משמש גם כמקום ישיבה ואירוח, לכן יש לתכנן את הגינה בקפידה ובהתאמה לצרכים הייחודיים של הדיירים.

תכנון מקצועי וניצול מיטבי של השטח

כיום, בבנייה של בתים צמודי קרקע, נותר שטח יחסית קטן ומצומצם לגינה, לכן חשוב לתכנן אותה היטב כדי לנצל את השטח וליהנות מגינת נוי מרשימה, מקורית וייחודית. בבתים רבים ניתן לראות גינות נוי יחסית דומות, וכדי להפוך את הגינה למיוחדת ולחלקת האלוהים הקטנה של הדיירים, חשוב ליצור רחבת ישיבה מזמינה, לנטוע עצים המעניקים צל ומומלץ לשתול צמחים עונתיים ורב עונתיים עם פרחים ססגוניים. עם זאת, יש לבחור בצמחים שאינם צורכים הרבה מים ותחזוקה, ובהתאם לצורכי המשפחה יש להכין גם ערוגות עם צמחי תבלין.

תכנון מקצועי של גינות פטיו וגינות קטנות מחייב גם בחירת פתרונות הצללה כדי לאפשר לדיירים לנצל את הגינה לאורך רוב ימות השנה. בנוסף, בגינות קטנות יש לחלק את השטח היטב כדי ליצור גינה בעלת מראה גדול יותר, לכן חשוב שלא להעמיס בצמחים ובפריטי נוי שונים כמו מסלעה, בריכת נוי עם מפל וכיוצא בזה.

מומלץ להתקין תריס גלילה

היציאה לגינת פטיו או לגינה האחורית נעשית לרוב מהסלון, וכדי למגן את הבית מומלץ להתקין תריס גלילה חשמלי. התריס מאפשר גם לשלוט בכמות האור הנכנסת לבית, וכאשר יוצאים לעבודה, לבילוי או לחופשה, ניתן לסגור את התריס בלחיצת כפתור ולדאוג למיגון יעיל ולמניעת כניסת אורחים לא רצויים. כמו כן, חשוב לבחור פתרונות הצללה לגינה כמו סוככי זרוע או מתקני הצללה אחרים. פתרונות הצללה מתקדמים תורמים למראה יוקרתי, מאפשרים לשלוט בכמות האור על הצמחים, ובעיקר הם נועדו לאפשר לדיירים ליהנות מבילוי בגינת הנוי בקיץ ובשאר העונות.

בבתים פרטיים רבים מותקנת גדר מסביב לבית, בבנייה החדשה נהוג להוסיף חניה מקורה, כאשר יש אפשרות לצאת מהחניה ישירות לגינה ולבית. לכן, רצוי להתקין תריס גלילה לחניה עם מנגנון חשמלי יעיל ואיכותי, וכך אחרי שנכנסים עם הרכב לחניה ניתן לסגור את התריס ולצאת לעבר הבית או הגינה. את התריס יש לתכנן בהתאם לחזית המבנה וגוון הגדרות, ובהתאמה לגודל החניה הפרטית ולצרכים הייחודיים של הלקוח.

 

סוגי בדים - Citel

סוגי בדים - Citel

הבדים מיוצרים מחוט אקריליק מצופה טפלון
לפרטים

סוככי זרועות – Llaza

סוככי זרועות – Llaza

לעמידות ציפוי לתנאי מזג אוויר קיצוניים
לפרטים

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסכי הגלילה עם אופציה לידני/חשמלי
לפרטים

חומרים מתקדמים

חומרים מתקדמים

הפתרון המושלם לכל עונות השנה
לפרטים