פתרונות לעיצוב הגינה

לבטים רבים מתעוררים כאשר מתכננים להקים גינה פונקציונאלית או לשדרג גינה קיימת כך שתשמש אותנו באופן יעיל יותר. בכתבה הבאה נתאר מספר פתרונות פונקציונאליים ומרשימים כאחד, ליצירת גינה שימושית, מזמינה, מרשימה ונוחה. ראשית, נדרשת יצירתיות מחשבתית מצידכם, דמיינו את הבילוי המושלם שלכם בגינה, אם דמיינתם יום שבת בצהריים, אתם מארחים חברים או משפחה, הילדים משחקים ונהנים, אתם מנפנפים במנגל, לצידכם שולחן עמוס כל טוב והאווירה נינוחה ושלווה, הכתבה הבאה היא במיוחד עבורכם. במיוחד אם יחד עם זאת, אתם רוצים שעלות הקמת הגינה תעמוד בתקציב סביר ולא תדרוש מאמצים וכספים רבים לתחזוקה השוטפת.

תכנון נכון של פני השטח

הריצוף הוא הבסיס לגינה מוצלחת וחסכונית. אחת האפשרויות הינה לשתול דשא בגינה. זה בהחלט נחמד לראות ירוק כשיוצאים מהבית אבל, זכרו שדשא דורש תחזוקה מרובה בפורמט של השקיה וגיזום קבועים. מומלץ לשתול דשא בחלק מהגינה, אך לא בחלק הדומיננטי ביותר, כך תחזוקת הדשא תהיה מינימאלית ובהחלט סבירה. אפשרות נוספת הינה דשא סינטטי. גם אם המראה הסינטטי שלו לא מפריע לכם, עליכם לקחת בחשבון את תוחלת חייו היחסית קצרה, הנטייה שלו להתחמם כשקרני השמש קופחות ממעל, הקושי לנקות אותו והקושי הכי גדול לשמור על מראה סביר כאשר יש ילדים בסביבה. פתרונות נוספים שקיימים בשוק הינם ריצוף אבן כגון שיש, קרמיקה וכיו"ב… להתקנתם דרוש תקציב גדול מאוד והם פחות בטיחותיים לילדים.

פיתרון מומלץ יוכל להיות ריצוף דקים מעץ כפי שמפורט באתר הזה. זה יכול להיות עץ אמיתי או סינטטי, במראה כפרי וגס או נקי ומודרני. הבחירה בסוג העץ נובעת בעיקר מאילוצי תקציב והתאמת העיצוב לביתכם. בהתקנת דק מעץ אתם מבטיחים לעצמכם ריצוף שיחזיק מעמד שנים רבות, בטיחות לילדים, תחזוקה קלה של ניקוי וציפוי פעם בשנה ומראה טבעי, חמים ומזמין.

בדים בעלי מקדם עמידות גבוה בקרינת UV

הצללה נכונה

הגינה שלכם לעולם לא תהיה שימושית ללא הצללה נכונה ומתאימה לאקלים הישראלי החם ומלא השמש. את ההצללה ניתן לייצר במספר שיטות, האחת הינה יריעת הצללה שבהתקנה נכונה ומקצועית, אכן יכולה להוות פיתרון לא רע. בהתקנה לא מקצועית לעומת זאת היריעה עשויה להוות סכנה של ממש. פיתרון נוסף שאפשר לשקול הינו פרגולה מעץ או סככה. חשוב לציין כי הסככות של היום זה ממש לא הסככות של פעם. היום הן מופעלות באופן אוטומאטי, מספקות הצללה מלאה בקיץ ואיטום מלא נגד הגשם בחורף. אם חשבתם שהמראה שלהן מיושן, תחשבו שוב כי הסככות של היום מגיעות במבחר עצום של בדים בכל צבע צורה וטקסטורה בהתאמה מלאה לכל טרנד וסגנון עיצובי. בנוסף הסככות בעלות ציפוי לקה מיוחד שמונע לכלוך, התפתחות פטריות ומהווה שכבת הגנה נוספת מפני קרני השמש החזקים ושחיקה.

סוגי סוככים – ישנם מספר סוגי סוככים שכדאי להכיר כדי לבחור את הנכון ביותר עבורכם. סוככי זרועות, למשל מתאימים מאוד לשימוש הביתי, התקנתם אינה דורשת תשתיות מיוחדות והם מתאימים להצללת שטחים גדולים. ישנם גם סוככי מרקיזה המתאימים להצללת שטחים קטנים יחסית, מספקים את מידת הצל והפרטיות המרבית האפשרית. סוככים אלה מתאימים מאוד לחלונות ומרפסות קטנות. שני הסוככים האלו מופעלים על ידי מתג או שלט והזרועות שלהם עשויות פלדת אל חלד. עוד סוכך פופולארי הינו הסוכך הקבוע. לרב משתמשים בו במקומות שדורשים הצללה רבה, מסעדות, שטחי ציבור וגינות גדולות במיוחד. סוככים אלה אינם ניתנים להזזה, מקומם קבוע והם עשויים משלד מתכת של ברזל מגולוון אשר גודלו ועוביו משתנים בהתאם לגודל הסוכך. גם הסוכך הזה מגיע בשלל גוונים על פי דרישת הלקוח להתאמה מרבית לסגנון העיצוב של המקום.

סוגי בדים - Citel

סוגי בדים - Citel

הבדים מיוצרים מחוט אקריליק מצופה טפלון
לפרטים

סוככי זרועות – Llaza

סוככי זרועות – Llaza

לעמידות ציפוי לתנאי מזג אוויר קיצוניים
לפרטים

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסכי הגלילה עם אופציה לידני/חשמלי
לפרטים

חומרים מתקדמים

חומרים מתקדמים

הפתרון המושלם לכל עונות השנה
לפרטים