שילוב סוכך בגינה למען שמירת הדשא

בשנים האחרונות גדל מאוד השימוש בסוגים רבים של סוככים. את הסוככים השונים ניתן למצוא כמעט בכל מקום – בבתים פרטיים, בגינות ציבוריות, במרכזים מסחריים וחנויות וכמובן גם על גבי מרפסות שמש ובפנטהאוזים.

הסוככים חשובים מאוד מכיוון שיש להם ערך אסתטי ובריאותי ממדרגה ראשונה. בזכות היכולת שלהם להגן מפני קרינת שמש מזיקה הם טובים מאוד לא רק ליצירת פינת חמד נאה ואזור מוצל לאנשים. מדובר לא פחות מכך גם בפתרון מצוין לגינות עם צמחייה נאה ודשא ואפילו לגינות עם דשא סינטטי. בדיוק על נושא זה האחרון נרחיב להלן את הדיבור ונראה מדוע וכיצד מסייע הסוכך ותורם לגינה נאה וירוקה יותר.

דשא וצל

לפני שנדבר על שילוב של סוכך עם דשא מלאכותי (סינטטי) חשוב להבין שהצל שמוטל על גבי הדשא הרגיל הוא בעל חשיבות רבה. למרות שרבים סבורים שדשא ולמעשה כל הצמחים זקוקים לשמש והרבה הרי שהמציאות כלל איננה כזאת. צמחים רבים וכך גם מינים של דשא למעשה, משגשגים כאשר הם נמצאים בסביבה עם מים וגם עם צל חלקי. השילוב של שעות מסוימות של שמש (מוקדם בבוקר או לפנות ערב) מספק לדשא את כל מה שהוא זקוק לו מבחינת אור וחום. במקביל, הסוכך שמגן מפני קרינת שמש רבה בשעות החמות ביותר (בצהריים) הופך את הדשא לבריא יותר.

אך האם הסוכך לסוגיו השונים, הקבוע או המתקפל, סוכך הזרועות או השמשונית נחשב לטוב ויעיל כל כך רק לשמירת הדשא הטבעי? מסתבר שגם עבור מי שמחליט לבחור בדשא הסינטטי יש משמעות רבה ליצירת אזור מוצל וגם נעים.

 

גם נעים וגם יפה

התקנה של סוכך מתאים על פי גודל הגינה היא בעלת חשיבות רבה גם לאסתטיקה וגם מבחינה מעשית ושימושית. סוכך גדול כגון סוכך זרועות למשל או מרקיזות וסוככים אחרים הופכים את הגינה לנעימה ומוצלת והם גם מסייעים למרבד הדשא הסינטטי לא פחות מאשר למרבד הדשא הרגיל.

הדשא המלאכותי נחשב לעמיד יחסית אולם כאשר הוא נמצא בסביבה של שמש וקרינה ישירה בכל שעות היממה הוא מתקשה לשמור על חיוניות, יופי וצבע מרהיב לאורך שנים רבות. מי שכבר בוחר להשקיע בדשא איכותי, שלא צריך יותר מדי טיפול, כזה שלא צריך השקיה וכיסוח ולא מושך אליו חרקים, טוב יעשה אם יעניק לו הגנה משמש. השילוב של דשא ירוק ונעים למגע ביחד עם סוכך איכותי הוא שילוב נעים לעין, חסכוני ומתבקש.

סוגי בדים - Citel

סוגי בדים - Citel

הבדים מיוצרים מחוט אקריליק מצופה טפלון
לפרטים

סוככי זרועות – Llaza

סוככי זרועות – Llaza

לעמידות ציפוי לתנאי מזג אוויר קיצוניים
לפרטים

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסכי הגלילה עם אופציה לידני/חשמלי
לפרטים

חומרים מתקדמים

חומרים מתקדמים

הפתרון המושלם לכל עונות השנה
לפרטים