שמירה על בטיחות תינוקות בקיץ

בטיחות תינוקות במהלך תקופת הקיץ מתחילה בחיפוש אחר פתרונות קירוי והצללה. הפתרונות הללו חייבים להיות זמינים עבור תינוקות בבית, בגן או בכל מקום אליו הם מגיעים יחד עם ההורים. האקלים הים תיכוני בישראל אינו אידיאלי עבור תינוקות ולכן הורים נדרשים להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותם. מצד שני, אפשר להתעודד בעובדה שיש הרבה פתרונות הצללה וקירוי אפקטיביים. הבחירה בסככות, פרגולות או רשתות צל אידיאלית עבור בתים פרטיים ובניינים משותפים. פתרונות הצללה מן הסוג הזה עוזרים לשמור על בטיחות תינוקות וילדים והם מתאימים לגינה, לחצר, למרפסת או לגג.

אחרי שמכינים את החלק החיצוני של הבית לקראת תקופת הקיץ, רצוי להשקיע גם בחלל הפנים. בידוד תרמי איכותי מונע כניסה של חום לבית וגם מגן מפני הפרשי טמפרטורות קיצוניים. גוף התינוק רגיש במיוחד להפרשי טמרפטורות והוא עלול לסבול מהצטננות או נזלת לאור ההבדל בין החום בחוץ לבין המזגן בפנים. הורים שרוצים ליהנות מתנאים נוחים בתוך הבית, לצמצם את הוצאות החשמל וגם להעניק לתינוק סביבה בטוחה יכולים לבצע שיפוץ ולשלב חומרי בנייה המבטיחים בידוד ברמה גבוהה.

מה עושים עם הילד מחוץ לבית?

שמירה על בטיחות התינוק בתוך הבית נחשבת פשוטה ביחס לדרישות מהורים שיוצאים עם הילדים החוצה. קודם כל, יש להבחין בין תינוקות לבין פעוטות או ילדים עצמאיים. בעוד אצל תינוקות ופעוטות ההורים יכולים לשאת איתם את רוב הציוד הדרוש לרבות כובע, קרם הגנה ובגדים להחלפה, אצל ילדים עצמאיים יש צורך בהטמעת הרגלים נכונים.

הילדים חייבים לעשות הפסקת שתייה אם הם משחקים בחוץ, לנוח בצל ולא לשכוח להימנע ממאמץ גופני מיותר. במידה והילד נמצא בתהליכי גמילה מחיתולים, אפשר לרכוש מראש תחתוני גמילה רב פעמיים ולנצל את כל היתרונות שלהם. אלו תחתונים המיועדים לגמילה קלה ויעילה והם מתאימים בעיקר לפעוטות שנמצאים בשלבי גמילה ראשוניים.

בטיחות ברכב, בים ובבריכה

בימים חמים יש להיות עירניים לסכנה הנשקפת לתינוקות בתוך הרכב ובמהלך נסיעות קצרות וארוכות. אין להשאיר תינוק לבדו ברכב אפילו לשניות בודדות, יש להקפיד על נסיעה עם מיזוג וחשוב לא פחות להשתמש באביזרי בטיחות כגון מושב מגביה או בוסטר. בכל יציאה מהרכב נדרשים ההורים לוודא שהרכב ריק לחלוטין מנוסעים ואין בו ציוד חיוני כגון בקבוק שתייה, מזון פתוח וכן הלאה.

בכל הנוגע להשגחה על תינוקות בים ובבריכה, הדגש הוא על היערכות מראש לבילוי במקומות הומי אדם. יש לקבוע עם ילדים גדולים מקום מפגש מוסכם ולהכין פתקיות הכוללות מספר טלפון. תינוקות צריכים לשבת בצל גם בים ובבריכה, בהשגחה צמודה של מבוגר ובהישג ידם של ההורים. כמות הסיכונים בחודשי הקיץ גבוהה משמעותית מהסיכונים בשאר ימות השנה, אך באמצעות היערכות נכונה ניתן למנוע את עוגמת הנפש.

סוגי בדים - Citel

סוגי בדים - Citel

הבדים מיוצרים מחוט אקריליק מצופה טפלון
לפרטים

סוככי זרועות – Llaza

סוככי זרועות – Llaza

לעמידות ציפוי לתנאי מזג אוויר קיצוניים
לפרטים

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסכי הגלילה עם אופציה לידני/חשמלי
לפרטים

חומרים מתקדמים

חומרים מתקדמים

הפתרון המושלם לכל עונות השנה
לפרטים