תחזוקה נכונה לפרגולות וסוככים

פרגולות וסוככים משמשים אותנו רבות לאורך השנה, וחשוב לתחזק אותם נכונה

פרגולות וסוככים הינם כלים בהם אנו משתמשים לשם שיפור המראה הכללי של הבית, וכן התאמה שלו לצרכינו. באמצעות פרגולות וסוככים ניתן ליצור פינות מוצלות ומעוצבות בגינה או במרפסת, כך שנוכל ליהנות משטחים אלו לאורך כל חודשי השנה- בין אם שמשי, נעים או גשום. בדומה לגגות, בכדי ליהנות ממבנים אלו לאורך זמן חשוב לדעת כיצד לתחזק אותם נכונה בכדי שיחזיקו מעמד במשך שנים, ולכן אספנו עבורכם כמה נקודות שחשוב שכל בעל פרגולה או סכך ידע בנוגע לתחזוקה נכונה.

אז מה כדאי לדעת על תחזוקה נכונה לפרגולות וסוככים?

  • תחזוקה שוטפת: גגות רעפים, פרגולות וסוככים הינם החלקים במבנה אשר חשופים בצורה הניכרת והחמורה ביותר לנזקי מזג האוויר. מדובר בתוספות על שלד הבית אשר מורכבות לרוב מחלקים רבים, ולכן רגישות יותר לגורמים אשר עלולים לפרק אותן כמו למשל רוחות חזקות. לאור האמור, גגות רעפים, פרגולות וסוככים סובלים מנזקים מידי פעם אשר דורשים טיפול מידי בכדי למנוע החמרה של המצב ויצירת תקלה חמורה הרבה יותר (כמו למשל רטיבות בגג). לרוב מדובר בהחלפה נקודתית של אחד החלקים או צביעה של התוספת, אולם לעיתים מדובר בעבודות תיקון נרחבות יותר.
  • היעזרות בבעל מקצוע: חשוב לציין כבר כעת כי ברוב המקרים יהיה צורך בהיעזרות בבעל מקצוע לשם ביצוע התיקון. פרגולות וסוככים, בדומה לגג, ממוקמים בדרך כלל באזורים גבוהים או כאלה אשר קשה לגשת אליהם, ולכן גם פעולת התיקון מסוכנת ומורכבת. כמו כן, ישנו צורך בידע מקצועי מסוים לשם ביצוע העבודה בצורה איכותית ויסודית ומניעת הישנות הבעיה, ולכן מומלץ לפנות לבעל מקצוע בכל מקרה בו אנו לא בטוחים שנוכל לטפל בבעיה בעצמנו.
  • שלבי הטיפול בפרגולה: פרגולות אלומיניום כמעט ואינן דורשות טיפול, היות והן עשויות מחומרים עמידים ביותר אשר אינם מחלידים או מתפרקים אחד מהשני. פרגולות עץ, לעומת זאת, דורשות טיפול שוטף. שלבי הטיפול בעץ הפרגולה מחולקים לפי הנזקים הצפויים- הטיפול מתחיל בצביעת העץ, היות והצבע דוהה ומתקלף בשל החשיפה הממושכת לשמש, ממשיך במריחת חומרים דוחי חרקים ולבסוף במקרים מסוימים ישנו צורך במריחת שמן או חומר אוטם אחר.

תחזוקה נכונה של פרגולות וסוככים מתבצעת בהפרשי זמן קבועים בטרם היווצרות נזק

אם ברצוננו למנוע היווצרות נזקים כבדים לפרגולה או הסכך, מומלץ לדאוג לטיפול קבוע גם כאשר אין נזקים נראים לעין. פרק הזמן המומלץ לטיפול בפרגולות עץ הינו אחת לשנה, בעוד לסככים ומבנים אחרים יכולה להיקבע תקופת טיפול שונה. מומלץ לשאול את בעל המקצוע המתקין את הסכך או הפרגולה כל כמה זמן יש לטפל בהם, וכן לפנות אליו לשם ביצוע הטיפולים השוטפים בשל היכרותו עם העבודה והמבנה המדובר.

סוגי בדים - Citel

סוגי בדים - Citel

הבדים מיוצרים מחוט אקריליק מצופה טפלון
לפרטים

סוככי זרועות – Llaza

סוככי זרועות – Llaza

לעמידות ציפוי לתנאי מזג אוויר קיצוניים
לפרטים

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסכי הגלילה עם אופציה לידני/חשמלי
לפרטים

חומרים מתקדמים

חומרים מתקדמים

הפתרון המושלם לכל עונות השנה
לפרטים