איזה סוכך מומלץ נגד גשם

החורף הישראלי אמנם אינו רווי בגשמים וסופות, אך בשנים האחרונות נוכחנו גם בארץ לחוות סופות וגשמים חזקים במהלך החורף. איזה סוכך יעזור לנו להגן על הבית או העסק מפני פגעי מזג האוויר, ויצליח לעמוד בכבוד במשימה?

סוככים שונים מתאימים לתנאים שונים של מזג אוויר. לא כל הסוככים מתאימים לכל עונות השנה. מרבית השימוש בסוכך נעשה בקיץ כאשר השמש חמה, ואנו רוצים הצללה ומקום נוח לשבת בימי הקיץ החמים ואת זה הוא מספק. לעומת זאת בעונת החורף בה לעיתים אנו רואים כיצד רוחות עזות מפילות עצים ומעיפות עמודי חשמל. קל וחומר הדבר לגבי סוככים פרגולות ומרקיזות. כאן הבחירה צריכה להיות מותאמת יותר, ותנאי מזג האוויר צריכים להילקח בחשבון. לפניכם הפתרונות המומלצים.

סוכך קבוע:  סוכך קבוע, כשמו כן הוא סוכך שאינו ניתן לפתיחה או סגירה. יתרון הסוכך הקבוע הוא ביכולת שלו להגן על שטחים גדולים יחסית. זהו פתרון עמיד, חזק ואמין המגן מפני גשם ורוחות. שלד הסוכך יהיה מברזל מגולוון (אל-חלד) או אלומיניום והוא מכוסה לרוב בשמשונית PVC סוכך קבוע ניתן למצוא במגוון רב של גדלים ועיצובים ולשלבו בכל מקום.

סוכך מרקיזה: מתאים למגוון רחב של מקומות  (לחלונות בתים פרטיים, למרפסות בבניינים רבי קומות או לעסקים פרטיים). מדובר בסוכך מתקפל בצורת רבע עיגול המורכב מזרועות אלומיניום אל חלד מתקפלות ותפקידן לקבוע את שטח הכיסוי של הסוכך. ניתן לקיפול בעזרת חבל למשיכה, מנואלה ידנית או חשמלית. המרקיזה עמידה לאורך שנים, והיא עמידה בתנאי מזג האוויר בשל המבנה הייחודי שלה והשילוב עם בד העמיד, הגשם אינו מצטבר עליה ואינו מהווה בעיה. הבד יכול להיות משני סוגים – האחד שמשונית והאחר דראלון.

סוככי מסך וסוככי מסילה: המיועדים להצללה אנכית, כלומר הפתיחה והסגירה של הסוככים נעשית כלפי מעלה ומטה על גבי מסילות וכך מתאפשרת פתיחה או סגירה מלאה של הסוכך. סוככי מסך מסילה מתאימים לקירוי של חצרות וגינות של בתים פרטיים, ובתי עסק ומספקים הגנה מפני מזג האוויר גם בעונת החורף והגשמים בהתאם לסוג הבד שנבחר. 

קיימת חשיבות לבחירה נכונה של הבד לפני בחירת המוצר. אך גם במקרה של נזק או בלאי לבד הסוכך קיימת אפשרות של החלפת בדים לסוככים.

הבד לסוכך הוא זה שיקבע את רמת העמידות לתנאי מזג האוויר והאטימות לגשם. ישנם שלושה סוגי בדים עיקריים המשמשים לכיסוי סוככים : שמשונית (סוג של PVC), דראלון ( בד אקרילי ארוג) ובד רשת .

בד השמשונית מספק אטימה מלאה מפני חדירת מים ורוח בעוד שבד רשת (בד מחורר) מאפשר חדירה חלקית של אור ואוויר. מתאים בעיקר לימי הקיץ ומספק הגנה טבעית מהשמש, אך אינו מתאים לימי גשם ורוח. 

כאשר מדברים על סוכך לגשם, בד השמשונית הוא האופציה הטובה יותר. מדובר בבד אטום לחלוטין נגד גשם ורוח. בבד מסוג שמשונית יריעות הבד מחוברות אחת לשנייה באמצעות הלחמה מה מונע חדירת מים מוחלטת. בד השמשונית מגיע במגוון רב של צבעים לבחירה.

בד דראלון – בד ארוג 100% אקריל אסתטי יפה למראה, עם אפשרות למגוון צבעים.  מיוצר באמצעות חיבור יריעות על ידי תפירה, ולכן האטימות למים פחות טובה מבד השמשונית. עם זאת, במקרה ואתם מעוניינים בבד דראלון לסוכך שלכם, ניתן לבחור בבד דראלון אטום למים עם תפירה מיוחדת בחיבורים.

סוגי בדים - Citel

סוגי בדים - Citel

הבדים מיוצרים מחוט אקריליק מצופה טפלון
לפרטים

סוככי זרועות – Llaza

סוככי זרועות – Llaza

לעמידות ציפוי לתנאי מזג אוויר קיצוניים
לפרטים

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסכי הגלילה עם אופציה לידני/חשמלי
לפרטים

חומרים מתקדמים

חומרים מתקדמים

הפתרון המושלם לכל עונות השנה
לפרטים