האם כל סוכך מתאים לנו לבית?

יש לכם מרפסת או גינה? חושבים להתקין סוכך להגנה מפני השמש? בארצנו שטופת השמש, התקנת סוכך להצללה הוא בחירה שכיחה והגיונית. תוכלו למצוא מגוון של סוככים המאפשרים ליהנות מאוויר צח מבלי להיחשף לשמש הקופחת בגינה. איך בוחרים את הסוכך המושלם עבורכם? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.

סוגי סוככים

ישנם מספר סוגי סוככים המקובלים בארץ, כשהחלוקה הראשית היא בין סוככים קבועים וסוככים מתקפלים. בפסקאות הבאות תמצאו פירוט קצר על היתרונות והחסרונות של כל סוג.

סוככי זרועותסוככי זרועות הם סוככים מתקפלים שניתן לפרוס ולגלגל במהירות ולפי הצורך. הם מהווים פתרון נפלא להוספת אזורי צל בגינה ובמרפסת, והם תוספות שכיחות בדירות ובבתים בישראל. הם סוככים קלים וגמישים, המכסים בדרך כלל עד 30 מ"ר ובמקרים מסוימים אף יותר. הסוככים בדרך כלל מתחברים לקיר או לגג באמצעות זרוע אלכסונית התומכת בכיסוי עשוי בד איכותי אותו ניתן לגלגל ולפרוס, באופן ידני או חשמלי (באמצעות כפתור הפעלה).

סוככי הזרועות אינם מחייבים קבלת אישורי התקנה בירוקראטיים, ניתן להתקין אותם באופן חופשי בכל מרחב. בזמן שהם אינם בשימוש ניתן (ורצוי) לשמור אותם במצב מקופל (מגולגל). הסוככים מתאימים במיוחד להצללת אזורים לא גדולים, כמו דק, מרפסת, או חלק משטח הגינה. הם לא עמידים מאוד בפני רוחות ומזג אוויר סוער, ולכן חשוב להתקין אותם באופן מקצועי ובטוח ולהעדיף למקם אותם באזורים מוגנים מפני רוחות.

סוככי מרקיזה – שייכים גם הם למשפחת הסוככים המתקפלים הניתנים לפרישה וגלגול, והם מספקים הצללה של תשעים מעלות, הכוללת מיסוך גם בצידי האזור בו מותקנת המרקיזה. סוככי מרקיזה מתאימים בדרך כלל למשטחים קטנים יותר מאלה שאותם יכולים סוככי הזרועות להצל, אולם הם עמידים גם בימים של גשם ורוחות (אם כי בימי סופה נמליץ לשמור גם על סוככי המרקיזה במצב מקופל). גם סוככי המרקיזה אינם דורשים אישורי התקנה, התקנתם מהירה וזולה יחסית. סוכך איכותי המותקן באופן מקצועי יכול לשמש למשך שנים רבות.

סוככים קבועים – סוככים קבועים מתאימים להצללת כל שטח, נעשים בדרך כלל בתכנון ועיצוב אישי וייחודי ומוצבים בתהליך ארוך ויקר יותר בהשוואה לסוככים המתקפלים.
סוככים הקבועים כן מחייבים השגת אישורי בניה ובהתאם לצורת הבניה שלהם, עלולים לגרור התייקרות הארנונה. עם זאת, הם בדרך כלל עמידים יותר מהסוככים המתקפלים, ומתאימים יותר להצללת אזורים נרחבים באופן אחיד.

 

מה הכי מתאים לגינה שלי?

אין ספק שהיתרון של הסוככים הניידים הוא מחירם המופחת והשחרור מצורך לדאוג לאישורי בנייה וכדומה. עם זאת, כאשר מדובר באזורי הצללה לא גדולים במיוחד, בעיקר כאשר המדובר בגינה ולא במרפסת גבוהה שהיא חשופה יותר לרוחות, חשוב לשקול גם פתרונות הצללה קבועים.
כשמדובר בהצללה של איזור קטן יחסית (עד 30 מ"ר), מומלץ לשקול הצללה באמצעות סוככי זרועות או סוככי מרקיזה. מדובר בפתרון עמיד, מעוצב, נייד, זול, זמין, ויעיל מאוד. אם האזור המיועד להצללה הוא גדול יותר, ולא אכפת לכם להתחיל תהליך של הגשת בקשות לאישורים לבניה תוכלו להקים סוכך מובנה קבוע בגינה וליהנות ממנו בקיץ ובחורף.

סוגי בדים - Citel

סוגי בדים - Citel

הבדים מיוצרים מחוט אקריליק מצופה טפלון
לפרטים

סוככי זרועות – Llaza

סוככי זרועות – Llaza

לעמידות ציפוי לתנאי מזג אוויר קיצוניים
לפרטים

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסכי הגלילה עם אופציה לידני/חשמלי
לפרטים

חומרים מתקדמים

חומרים מתקדמים

הפתרון המושלם לכל עונות השנה
לפרטים