החלפת בד לסוכך

במדינת ישראל קופחת השמש לאורך מרבית ימות השנה, כך שסוככים מהווים פתרון הצללה יעיל ונפוץ בבתים פרטיים ובבתי עסק. ואולם, לאחר שנים רבות של שימוש נוטים בדי הסוככים לדהות, להיקרע ולאבד מגמישותם וזוהרם. חשוב לדעת כי במרבית המקרים אין צורך להשקיע ברכישת סוכך, אלא מספיק להחליף את הבד וכך לחדש את מראהו כאילו רכשתם סוכך חדש, וזאת בהוצאה כספית מינימאלית.

מה כוללת החלפת בד לסוכך

ראשית, החלפת בדים לסוככים מאפשרת לכם לרכוש בדים מכול סוג, צבע ודגם, וזאת במידות ובצורה המדויקת של הסוכך שלכם. כמו כן, במידה ומדובר בפגם מסוים בבד הסוכך ניתן לחדשו ולתקנו. מלבד זאת, החלפת בדים לסוככים המבוצעת על ידי חברה מקצועית שמתמחה בסוככים ופרגולות, כוללת לא רק החלפה של הסוכך אלא גם ביצוע עבודות מקיפות. עבודות אלו כוללות החלפת רכיבים, ניקוי הסוכך, הלחמות, כיוון הסוכך, חידוש האיטום, החלפת חבלים וגלגלים, כיוון מנוע של סוכך חשמלי, ותיקונים של זרועות ומנועים.

סוגי בדים

כאמור, קיימים סוגים ודגמים רבים של בדי סוככים להחלפה, עליהם נמנים בין היתר :

  • כיסוי שימשונית – זהו בד סינטטי נפוץ העשוי מפי. וי סי ומיוצר גם בארץ. ניתן לרכשו אצל חברות מובחרות כמו פלדוריט הנמנית על המובילות והוותיקות בענף הסוככים. השימשונית הינה בד חזק ועמיד במיוחד שמתאים הן למזג אוויר גשום והן למזג אוויר חם, ומורכב משלוש שכברות פולימריות מחוררות ואווריריות המצופות בפי. וי סי. הבד מגיע בשלל גדלים המולחמים זה לזה וכך שומרים על אטימות מרבית. יש לציין כי השמשונית מגיעה במספר מצומצם יחסית של גוונים, אך ניתן להדפיס או להדביק עליה מודעות פרסומת.
  • כיסוי דרלון – דרלון הינו בד איכותי וכבד המשמש לחיפוי סוככים ופרגולות, ומיובא בעיקר מאירופה. הבד עשוי מחוטי אקרילן ארוגים בצפיפות רבה ומצופים בטפלון, המונעים חדירת רטיבות לסוכך ומונעים היווצרות עובש ופטריות. מדובר בבד אלסטי ביותר השומר על גמישותו גם לאחר שנים רבות של שימוש, עמיד בפני קרינת UV, ודוחה פיח ואבק. בדים אלו מוצעים בשלל צבעים וגוונים מרהיבים אך נחשבים למעט פחות חזקים מבדי השימשונית, מכיוון שהם מחוברים זה לזה בתפירה ולא בהלחמה.

בחירת בד סוכך

ייתכן שקניתם סוכך מתקדם ומשוכלל, אך אם לא דאגתם לרכוש גם בד איכותי הסוכך לא יאריך שנים. זאת מאחר שהבדים הם אלו האחראיים בסופו של דבר להצללה וחשופים בכל עת לפגעי מזג אויר משתנים וקיצוניים. כאמור, קיימים סוגים שונים של סוגי בדי סוכך הנבדלים זה מזה במרקמם, בחומריהם, בצבעיהם, בתכונותיהם, וכמובן גם במחיריהם, כששני סוגי הבדים נפוצים ביותר בארץ הינם השמשונית והדרלון.
מומלץ לפנות לקבלת סיוע מקצועי להתאמת הבד הנכון עבורכם בהתאם לסוג הסוכך, גודלו ומיקומו.
כמו כן, כדאי להסתייע בבעלי מקצוע עבור בחירת צבעים שישתלבו באופן הרמוני בסביבתם וייצרו את האווירה הנכונה.

החלפת בד לסוכך
סוכך למרפסת

סוגי בדים - Citel

סוגי בדים - Citel

הבדים מיוצרים מחוט אקריליק מצופה טפלון
לפרטים

סוככי זרועות – Llaza

סוככי זרועות – Llaza

לעמידות ציפוי לתנאי מזג אוויר קיצוניים
לפרטים

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסכי הגלילה עם אופציה לידני/חשמלי
לפרטים

חומרים מתקדמים

חומרים מתקדמים

הפתרון המושלם לכל עונות השנה
לפרטים