כיצד לשמור על רהיטי הגינה בעונת הקיץ?

ישראל ידועה באקלים חם וקיץ שנמשך חודשים ארוכים, לכן חשוב לרכוש רהיטי הגינה המתאימים למזג האוויר, בקיץ יש להקפיד על מספר כללים כדי לשמור עליהם היטב. בעוד שבחורף אנו מכסים את רהיטי הגינה על מנת להגן עליהם מפני הגשם הרי בקיץ עלינו לשמור עליהם מפני קרני השמש והלחות הגבוהה. קרינת השמש מזיקה לחומרי הגלם השונים מהם מייצרים רהיטי גינה ולכן חשוב לאחר השימוש ברהיטים לאחסן אותם במקום מוצל ולא להשאירם חשופים לשמש ישירה לאורך זמן. רהיטי גינה המיוצרים מעץ עלולים לסבול במיוחד מהשמש אך זו מקצרת גם את חיי רהיטי הגינה המיוצרים מפלסטיק.

כיסוי הרהיטים או התקנת סוכך

בחורף נהוג לכסות את רהיטי הגינה בבד עמיד נגד גשם וניתן להיעזר בבד הכיסוי גם בעונת הקיץ כדי לשמור על ריהוט הגן היוקרתי. עם זאת, בקיץ אנו עושים שימוש רב ברהיטים ולכן מלאכת הכיסוי מעט מכבידה ומייגעת. אחד הפתרונות היעילים והנוחים ביותר לשמירה על רהיטי הגינה בעונת הקיץ הוא להתקין סוככים מעל פינת הישיבה וכך זוכים לשתי ציפורים במכה אחת. גם נהנים מהצללה יעילה בפני קרני השמש הקופחת וגם שומרים על הרהיטים. אגב, סוכך אפשר להתקין גם במרפסת, בדירות גג, בחצרות וכמובן בגינות של בתים פרטיים.

פרגולה מעץ בעיצוב מיוחד

למנוע רטיבות

לא רק קרני השמש גורמות לנזקים לרהיטי הגינה אלא גם הרטיבות. הקיץ הישראלי מאופיין באחוזי לחות גבוהים במיוחד ובבוקר כאשר קמים מגלים כי הרהיטים מכוסים בשכבת לחות אותה חשוב לייבש. הלחות בשילוב קרינת השמש גורמים לדהיית צבע הרהיטים, לנזקים לעץ ולפלסטיק ולמראה מיושן תוך זמן קצר. במיוחד יש להגן על רהיטי גינה עם ריפודים לכן התקנת סוככים מהווה את הפתרון היעיל ביותר. הסוכך מותקן מעל רהיטי הגינה ומגן עליהם מפני הלחות והרטיבות. כך בבוקר אין צורך לנגב את הרהיטים ולייבש אותם לפני שימוש, ואין צורך מדי לילה לאחר השימוש ברהיטי הגינה להכניס את הריפודים לבית או להניחם במקום מוגן.

ניקיון ותחזוקה

בנוסף, חשוב לשמור על ניקיון ותחזוקה בזמן של רהיטי הגינה. אם יש לכם רהיטי גינה מעץ חשוב לפני שעונת הקיץ מתחילה לבדוק האם נדרשת שכבת צבע או מריחת לק על העץ. במהלך הקיץ יש להקפיד על ניקיון רהיטי הגינה בהתאם להוראות היצרן כדי להסיר שאריות אבק ושומנים הנישאים באוויר. ניקיון שוטף ישמור על איכות רהיטי הגינה וימנע נזקים שונים.

 

סוגי בדים - Citel

סוגי בדים - Citel

הבדים מיוצרים מחוט אקריליק מצופה טפלון
לפרטים

סוככי זרועות – Llaza

סוככי זרועות – Llaza

לעמידות ציפוי לתנאי מזג אוויר קיצוניים
לפרטים

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסכי הגלילה עם אופציה לידני/חשמלי
לפרטים

חומרים מתקדמים

חומרים מתקדמים

הפתרון המושלם לכל עונות השנה
לפרטים