כל השלבים מכריתת העץ לפרגולה

כשאנו מתרשמים מהפרגולות השונות שמוצעות לנו אנו יכולים לבחור בין עצים מסוגים שונים, כמו למשל עץ אלון, עץ אורן או עץ גושני ועוד רבים אחרים. כיצד מעץ שצומח באדמה אנו מקבלים פרגולה איכותית? זה הזמן להבין את כל התהליך.

הכל מתחיל ביערות

עצים גדלים לא רק ביערות אך כל העצים שאנו משתמשים בהם בתור רהיטים גדלים ביערות שעוברים כריתה לעתים תכופות. זה יכול לקרות ברחבי אירופה וזה יכול להיות אי שם מברזיל וזה תלוי בסוג העץ. יש עצים שגדלים במקומות שונים בעולם ולמעשה עצים אלו נכרתים ומחולקים לבולי עץ גדולים במיוחד. גוזם עצים הוא זה שמשתתף בתהליך הכריתה שיכול להיות פעולת אקסטרים לא פחות מקפיצת באנג'י או מסנפלינג, כאשר גוזם עצים משתמש ברתמות ובמנוף כדי להגיע לחלקים גבוהים בעצי ענק.

העץ הופך להיות חלק שמאפשר הרכבה

עצים כיום משמשים לרהיטים ולפרגולות ועוד מגוון רחב של מוצרים כאשר מהעץ עצמו בצורה הטבעית שלנו, אחרי שהוא כבר כרות, יש צורך להכין אותו לשימושים השונים. בתי מלאכה ומפעים גדולים יותר עמלים על העצים הללו כדי לעבד אותם לקרשים מהם אפשר להקים את כל הרהיטים שמעצבים את חיינו. את העצים הגדולים יש צורך לגלף ולחתוך בצורה הנכונה לפי קורות או משטחים שעמן ניתן לעבוד. בשלה הזה חותכים את העץ לפי מידות אוניברסליות שיופצו לנגריות אחרות או לפי הזמנה אישית כאשר ניתן לבקש קורות עץ בעובי מסוים, בגדול מסוים או באופן מסוים וכולה.

קבוע את מאפייני העץ

יש עצים קשים יותר ויש עצים רכים יותר, יש כאלו שמגיעים בגוונים אדמוניים ויש כאלו יותר בהירים, ולמרות שאלו הם מאפיינים טבעיים עדיין יש יכולת לשנות חלק מהם בצורה מסוימת. כך בתהליך עיבוד העץ ניתן להחדיר אל קורות העץ מספר חומרים שיהפכו אותו להיות חסין יותר לרטיבות, להרחיק ממנו מזיקים על ידי הזרקת חומרים הדברה טבעיים ועוד שיטות רבות שיהפכו את העץ להיות יותר שימושי. כך למשל עצים שמשמשים לפרגולה צריכים להיות בעלי מרקם חלק וחזק יותר שישמור עליה באופן הטוב ביותר מהפגיעות השונות של מזג האוויר.

השלב הסופי: הגימורים וההרכבה

אחרי שהחברה שבונה את הפרגולות ומספקת אותם ברחבי הארץ קיבלה את קורות העץ שמתאימות להקמת הפרגולות שהיא מציעה ללקוחות, היא צריכה לדאוג שקורות העץ יהיו מעוצבות באיכות הגבוהה ביותר וכמובן עם גימורים מושלמים. אחרי שנלקחות המידות המתאימות מהלקוח החברה יודע כיצד להתאים את הפרגולה באופן מדויק עם הקורות המתאימות ולאחר מכן מרכיבה אותה בבית הלקוח.

תהליך שקורה בכמויות גדולות במיוחד

כך למעשה מעץ שגדל באדמה ומכיל תכונות מסוימות, כמו למשל של עמידות, חוזק או צבע, אפשר ליצור קורות עץ שישמשו לשימושים אחרים בצורות אחרות וכמובן יספקו מחסה מתאים כמו שפרגולה מצליחה לעשות, בתהליך תעשייתי מוכר ונפוץ בעל אפשרויות רבות במיוחד ממגוון רחב של עצים ואפשרויות עיבוד.

 

סוגי בדים - Citel

סוגי בדים - Citel

הבדים מיוצרים מחוט אקריליק מצופה טפלון
לפרטים

סוככי זרועות – Llaza

סוככי זרועות – Llaza

לעמידות ציפוי לתנאי מזג אוויר קיצוניים
לפרטים

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסכי הגלילה עם אופציה לידני/חשמלי
לפרטים

חומרים מתקדמים

חומרים מתקדמים

הפתרון המושלם לכל עונות השנה
לפרטים