שמירה על הפרגולה בחודשי הקיץ

מי שהתקין בביתו פרגולה, מבין כנראה, כי בלעדיה ההנאה מהשטחים הפתוחים בבית היא בלתי אפשרית, אלא בשעות בהן שוקעת השמש או משנה כיוון ולמה לחיות לפי נתוני מזג האוויר אם אפשר להתקין פרגולה? פרגולה היא פתרון ממשי לשמש הקופחת ולניצול המקסימאלי של הגינה, המרפסת, החצר ובכלל.

אחת הבעיות האמתיות של הפרגולה, היא החשיפה המתמדת למזג האוויר המשתנה ולקרני השמש הקופחת בימי הקיץ.
מאמר זה נכתב על מנת להעניק לכם מושג ולאפשר לכם לטפל בפרגולה בימי הקיץ ובכך להאריך את חייה ולאפשר לכם להשתמש בה לאורך זמן.

כך תשמרו על הפרגולה בקיץ

בעידן הנוכחי ישנם מספר רב של סוגי הצללה ופתרונות כיסוי לפרגולה לרבות: סוככים, עץ במבוק, הצללה מעץ, סנטף ועוד.
כיסוי הפרגולה מאפשר לכם לענות על 2 אלמנטים, האחד יצירת כיסוי והצללה לפרגולה עצמה והשני הוא הוספת אלמנטים עיצוביים לגינה שלכם.

היות והפרגולה חשופה לשינויי מזג האוויר, ללכלוך רב, לגשם, לאבק לקרני השמש ועוד, הסוככים אותם תתקינו, הם שיספגו את כל זאת והפרגולה מאידך, תישאר במצבה המקורי מבלי שתיפגע כלל ועיקר.
אז נכון שהפרגולה משמשת כפריט פונקציונאלי להצללה, אך במקביל לדרישות העיצוב של כל משפחה שמתקינה בביתה פרגולה, הן נוטות להוסיף למתחם ולהוות פריט עיצובי לכל דבר ועניין.
חלק מהפרגולות יעניקו למתחם את המראה היוקרתי, אחרות יהוו מראה כפרי, מודרני וכן הלאה. הבחירה במראה, תקבע רבות בהתאם לסוג חומר הגלם ממנו תבנה ותוקם הפרגולה.

היה ומדובר בפרגולה מעץ, אזי אתם יכולים להתקין הצללה, אך אם אין לכם את התקציב להצללה, אתם יכולים לתחזק את הפרגולה ולהכין אותה לקיץ, כך שתישמר גם לחורף וכן הלאה.
חשוב לקחת בחשבון את סוג העץ ממנו מיוצרת הפרגולה ולזכור כי הבלאי הגבוה ביותר של הפרגולה, הוא בחלק העליון אשר חשוף מרבית מהזמן לשמש ועל כן הדגש חייב להיות מושם בעיקר לקורות העליונות.
משום שהקורות דוהות בחורף ובקיץ, חשוב בסוף כל עונה קיצונית (גשם זלעפות או שמש קופחת), לצבוע את הקורות באמצעות ספוג ייעודי וחומר אשר מונע את חדירת המים ואת חדירת הלכלוך והאבק.
היה ואתם מבקשים לנקות את הפרגולה בשל הצטברות לכלוך רב, עשו זאת באמצעות סמרטוט לח וחומרי ניקיון ייעודיים לעץ. חשוב מאוד לנקות את הפרגולה מדי זמן מה וזאת כדי למנוע בלאי של העץ.
היה והעץ זקוק לחידוש, יש לשייף אותו ואז לצבוע מחדש בצע עץ ייעודי. חשוב להבין כי ללא הצללה, הבלאי יהיה מהיר יותר וההוצאות עבור תחזוקה וחידוש יכולות להיות יקרות משמעותיות מהצללה אותה תתקינו.

לסיכום – אם אתם מחליטים להגן על הפרגולה ולהכין אותה לקראת הקיץ, קחו בחשבון את הסוכך והתקינו אותו מעל, כך תצליחו להפיק יותר מהפרגולה שלכם לאורך זמן.

סוגי בדים - Citel

סוגי בדים - Citel

הבדים מיוצרים מחוט אקריליק מצופה טפלון
לפרטים

סוככי זרועות – Llaza

סוככי זרועות – Llaza

לעמידות ציפוי לתנאי מזג אוויר קיצוניים
לפרטים

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסך גלילה / סגירה למרפסת

מסכי הגלילה עם אופציה לידני/חשמלי
לפרטים

חומרים מתקדמים

חומרים מתקדמים

הפתרון המושלם לכל עונות השנה
לפרטים